T-grupper
21229
page-template-default,page,page-id-21229,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

T-grupp betyder tillhörighetsgrupp och är det övergripande namnet på olika smågrupper i Equmeniakyrkan Linköping. En T-grupp kan se ut på många olika sätt. Vissa träffas varje vecka för måltid, samtal och bön, medan andra möts några gånger per termin kring ett särskilt intresse. Vissa är mer inriktade på aktiviteter och andra bygger helt kring samtalet. Det gemensamma för alla dessa grupper är gemenskap och någon form av bön, samt att de leds av en eller flera T-gruppsledare.

I en stor församling i en stor stad är det viktigt att knyta an till en mindre grupp av människor.
Att gå med i en T-grupp är ett väldigt bra sätt att hitta ett sådant sammanhang.

Om du är nyfiken på att komma med i en T-grupp, vänligen kontakta t-gruppsinspiratör viveka.filipsson@gmail.com eller lämna en lapp med ditt namn och dina kontaktuppgifter i den gröna postlådan på anslagstavlan i Equmeniakyrkan.

Tips på material för t-gruppsledare: