Lambohovskyrkan
21952
page-template-default,page,page-id-21952,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Lambohovskyrkan är en samarbetskyrka mellan Slaka-Nykils pastorat och Equmeniakyrkan Linköping.

I Lambohovskyrkan bedrivs ett ekumeniskt arbete som välkomnar alla, oberoende av samfundstillhörighet.
Vi vill
– göra Kristi evangelium känt och trott bland barn, unga och gamla
– att församlingen lever och verkar genom Guds ord, sakramenten och den helige Andes gemenskap
– att alla i Lambohov, oavsett kyrko- och samfundstillhörighet, innesluts i arbetet. Verksamheten vill vara öppen och generös. Inga medlemskrav ställs för att få delta i verksamheten.
– erbjuda och inspirera till möten människor emellan, där man kan växa i vänskap och tro.

Välkommen till Lambohovskyrkan!
läs mer på Lambohovskyrkans och pastoratets hemsida