page-template-default,page,page-id-25160,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Vårt musikliv

Vår församling rymmer ett brett sång- och musikliv som vi är stolta över. Vi har körer, instrumentalister och sångare som musicerar tillsammans i både små och stora konstellationer. Bland instrumentalisterna finns både blås- och stråkinstrument samt musikanter som kommer ur den afroamerikanska musiktraditionen.

Församlingskören och gospelkören Revoice är stommen i vår körverksamhet men vi har även en barnkör och periodvis har vi också haft en ungdomskör.

Förutom att leda musiken i gudstjänster gör flera av grupperna konserter och en stor årlig höjdpunkt är musikgudstjänsten Vi sjunger in julen då så gott som samtliga sång- och musikgrupper tillsammans sjunger oss igenom advent- och jultiden. Hösten 2023 sker detta 17 december kl.16:00.

Vi ser gärna att våra gudstjänster rymmer både sånger från vår psalmbok Psalmer och sånger samt samtida musik skriven för gudstjänst och tillbedjan. Församlingssången leds från så väl orgel som flygel och från andra instrument.